dissabte, 6 de març del 2010

LLONGUETS !!!!!

Una assignatura que teníem pendent era fer llonguets i que ens quedessin amb forma de llonguet i textura de llonguet. Seguint els savis consells del nostre amic Josep Baltà, amo del Forn Baltà i company de Castells (Borinots de Sants), aquest cap de setmana per fi podem dir: HEM FET LLONGUETS (tot i que ens han quedat menuts i seria més correcte dir mini-llonguets).
La massa l’hem hidratat tan sols al 56% (menys de l’habitual), la fermentació ha estat més curta i el forn sense vapor.

5 comentaris:

  1. Us en queden 5 per demà???,aquests llonguets deuen ser molt indicats per a presentar a cada comensal en un àpat especial,oi?.A veure quan els podem tastar, que a la bet i a mí ens "encanta" el bon pa...només el BON pa...UN PETÓ FAMILIA!

    ResponElimina
  2. Molt xulo!!!!
    Si a més han quedat bons, ha de ser l'òstia!!!
    No conexia aquesta afició vostre. Podriem fer un tast un dia d'aquets, no?
    Felicitats als 3, de part de Bru, Marc, Meri i Didac!!!

    ResponElimina
  3. EPSSSSSSSSS!!!,m'agrada molt aquest fons ple de pans!A REVEURE!

    ResponElimina
  4. Acabo de descobrir el teu bloc a Destapant Cassoles, jo no e fet mai pa es la meva assignatura pendent, m’agrada’t molt la entrada de llonguets, pues m’encanten, voldria proba de fer-los, però amb falta la recepta, i veien els que as posat i sense esmorzar Ummmm.
    Petonets

    ResponElimina
  5. Hola Alvar i familília, tinc el gust de presentar-vos la nova web de www.farinaBaltà.cat.
    Sou el primers en veure-la penjada a la web,aixó és aixó com a reconeixement a uns forners, vosaltres, que descobreixen i gaudeixen de la sencillessa i la dificultat de fer pa, de la seva màgia.
    Espero que sigui un petita aportació a les vostres inquietuds.
    Moltes gràcies per crear cultura del pa.

    ResponElimina